torsdag, september 04, 2008

Århusnews

Etter tre uker som Århusing så er det nok en liten overdrivelse å si at jeg snakker flytende dansk, spiser rødgrøt med fløde til alle måltider, og har stålkontroll på tallsysntemet her. Men jeg prøver altså!! Alt jeg kan;-)

Også har jeg blitt dansk student! Når alle mine medstudenter legger godviljen til forstår de min trønderbokmåldansk, og når jeg legger godviljen til får jeg vel med meg ca halv fjerds prosent av det som blir sagt. Men tross enkelte småting som kan blir
irriterende i lengden, så trives jeg godt her i pannekakelandet! Det er deilig å endelig være sammen med kjæresten sin hver dag!
Det er vel ikke noen tvil om hvorfor jeg er så glad i denne storsjarmøren!!!

Vi har fått gjort mye morsomt iløpet av disse tre ukene. Vi har vært i Kibæk på besøk hos svigers -eller de pukkelryggede som de selv kaller seg...! Uansett, det var morsomt å være sammen med dem igjen!
Sist helg var vi i Aalborg sammen med en vennegjeng. Jeg ble overrasket over hvor pent det faktisk er i Aalborg by!

Andre ting vi har opplevd er London Community Gospel Choir! Det var altså bare helt fantastisk!! Jeg skjønner at de kan skryte av å være et av verdens beste gospelkor.

Det kommer flere Århusnews etterhvert!

Ha' det godt så længe:-)

Ingen kommentarer: